Awak usha blog saya yea ;)

Korek apa yang korang nak tahu



Antara kawan dan kekasih- Yang mana satu nihh?


__________________________________________
Hi kengkawan, sayang-sayang ku sekalian alam. Hihihi.. Jam mengupdate blog sekarang menunjukan pukul 1:30 pagi and Myra still takboleh tidur ,Kejap lagi lah :D hihi.
Korang-korang nampak tak tajuk di atas tuh. OF COURSELAH nampak kan kan :) This morning Myra nak menulis,mengulas and memberi pendapat sedikit tentang isu yang sentiasa menjadi buah mulut orang ramai. Especially kepada mereka yang sedang hangat bercinta :) Kuang,kuang.
_________________________________________

Myra's Opinion (celoteh ) :

Mostly yang couple cakap,pasangan mereka lebih mementingkan kawan-kawan daripada kekasih mereka sendiri. Dan ada jugak yang lebih mementingkan kekasih daripada kawan-kawan mereka.
Daripada pemerhatiaan Myra, ianya mungkin disebabkan kita lebih mudah untuk berbincang dan berkongsikan cerita dengan kawan-kawan kita. Lagi-lagi apabila kawan itu seusia dengan kita, yang lebih memahami perasaan dan situasi yang kita sedang alami.
Berbeza dengan kekasih, di mana sesetengah perkara itu kita tidak dapat berkongsi dengan mereka. Lagi-lagi apabila perkara itu sensitif dan boleh membuatkan mereka berkecil hati. Selain daripada itu, dengan kekasih kita akan lebih menjaga sikap dan tingkah laku, membuatkan kita kurang open apabila bersama dengan mereka.

______________________________________________
By the way, Myra ada senarai kan list perbezaan antara KEKASIH dan KAWAN.
______________________________________________

1. Menjadi pasangan kekasih harus setia pada yang satu. Menjadi kawan pula tidak kisah berapa banyak kawan berjantina lain yang kita ada, tiada sesiapa yang akan berkata apa-apa.

2. Menjadi pasangan kekasih harus saling memahami antara satu sama lain. Menjadi kawan pula tidak faham hati dan perasaan orang lain pun masih boleh terus berkawan dengan elok.

3. Menjadi pasangan kekasih perlu ada masa untuk kekasih. Menjadi kawan pula, saling tidak menegur selama sebulan pun tidak ada masalah.

4. Menjadi pasangan kekasih tidak boleh marah-marah kepada kekasih. Menjadi kawan pula, kalau kena marah pun nanti boleh elok sendiri.

5. Menjadi kekasih harus ada duit. Menjadi kawan, tak ada duit pun boleh berkawan dan mungkin tidak ada rasa nak beli sesuatu untuk kawan seperti kekasih.

6. Menjadi kekasih memerlukan pengorbanan dari segi jiwa dan perasaan yang kadang-kadang sering terguris. Menjadi kawan kita tidak akan memberikan perasaan kepadanya melainkan hanya perasaan kasih kepada rakan.

7. Menjadi kekasih “mesti” sentiasa berhubung, jadi kita akan selalu dengar ayat, “dah makan?”, “dah tido?”, “i love u”, “sayanggggg”. Menjadi kawan mungkin ayat yang dikeluarkan tidak sama untuk hari berikutnya

8. Menjadi kekasih perlu ada perasaan antara satu sama lain. Menjadi kawan tidak memerlukan perasaaan cinta antara satu sama lain.

9. Menjadi kekasih harus tabah dengan kerenah kekasih kita. Menjadi kawan, tidak perlu risau akan itu, kalau dah meluat dengan perangai dia, cari kawan baru.

10. Menjadi kekasih mesti boring pujuk-memujuk. Menjadi kawan, tak payah pujuk pun esok dia okay la tu.

Actually bila ada pasangan kekasih pun okay sebenarnya, tetapi yang paling penting adalah saling memahami antara satu sama lain. Janganlah jadi berat sebelah dan bersikap unmatured. Masing-masing dah besar kan. Tamo nakal-nakal yea ;)


P/s" jikalau ada kekurangan harap di maafkan. Niat di hati hanya nak share mengshare apa yang Myra tahu :)

No comments: