Awak usha blog saya yea ;)

Korek apa yang korang nak tahu



Teluk Ramunia

Assalamualaikum and Hello readers! Untuk entry kali ini, Myra nak share dengan you all apa yang Myra buad untuk weekend kali ini. Pada 24 dan 25 November, keluarga sebelah mak buad piknik together sambil bermalam di Teluk Ramunia. Ini untuk kali ketiga, kami sekeluarga datang ke sini. Still tempat yang sama. Maybe next time, kitaorang akan pergi cari tempat lain untuk berpiknik. Gerak selepas zohor dan sampai sana lebih kurang pukul 3 lebih. Alhamdulilah. Dalam sejam setengah dari rumah Myra. Sampai-sampai je terus tengok chalet yang telah di booking terlebih dahulu oleh kitaorang. 4 chalet di conquer oleh kami anak beranak. Tamak tak tamak?Hee.Itu korang sendiri boleh fikir. Penginapan di sini agak murah ; RM 90 for one room/one night. How's so CHEAP, right? Haha. Makanan? SDN BHD punya. Rumah mari. Hand Made, you all.

After dah sampai je, dah tengok bilik, dah angkat barang dah taktahu nak buad apa. Sebab that time, family Myra and family Mak Ngah yang sampai dulu. So kene tunggu lagi 4 family ; family Mak long, family Mak Uda, family Pak Anjang and family Tok Man. Baru lah HAPPY FAMILY, tak gitu :D 

Dalam satu jam tunggu baru lah cukup 6 family di sini. Sampai-sampai je diaorang terus tengok bilik and angkat barang. Dah selesai angkat barang apa lagi. Kita ke pantai. Bukannya untuk mandi manda, tapi ambil gambar. Teringin nak mandi , tapi apa kan daya tak cukup syarat. PERIOD TIME -.- sedih yang teramat sangat. Haiyaaa. Taknak lah sedih-sedih ni. Kita kena HAPPY, Datang sini untuk melupakan stress sebentar di samping meluangkan masa dengan BIG FAMILY. Hehe. 

Untuk maklumat awak-awak semua, cousin-cousin,aunty-aunty Myra ni memang suka bergambar. Termasuklah Myra. Nak buktinya? Ini buktinya. Nah amek ! :D

LIYANA and AFIFAH.

ALAMAK, TOLONG KAMI TERPERANGKAP ! 

MYRA here! I LOVE THIS BACKGROUND.


MY LIL SISTER; AIMUNI, MYRA AND AFIFAH-
MASING-MASING CUBA YANG TERBAIK UNTUK BUAD MUKA.

EMPAT REAKSI MUKA MASING-MASING. 

AFIFAH AND MYRA. HAI!

UNDER INI POKOK KELAPA , I WILL WAIT FOR YOU. hehe :SIAPAKAH?



LOVE THIS PICTURE VERY MUCH; LIYANA, MYRA AND AFIFAH. Thanks To AIMUNI for THIS GREAT SHOT.

Meet Liyana and his lil bro ; FARID.

Sebelum terjun ke laut, Kita bergambar. Meet My beautiful lady-
Tok Ana, My MUM, Mak Long, Mak Uda, Mak Ngah ,Liyana, Nadiah, Anisah.

Family TOK MAN ; Tok Hanna & Tok Man. Tok Hanna & Alep ; Actually ada lagi 2 orang .

Mak Uda & Pak Uda : Romantik sungguh .


Family Pak uda; Liyana , Mak uda, pak uda & Farid. Ada lagi tiga orang.
Meet My mak and My face after bangun dari tidur :D

Meet My moyang.
*tetiba teringat kat arwah nenek. 

Ini adalah antara gambar-gambar yang sempat di ambil. Ada banyak lagi. Tapi tak terdaya nak upload semua.Seronok memang seronok. Sampai tidur pukul 3 pagi then bangun kul 6 :50. Seronok dan agak kengantukan disitu. Hanya 3JAM sahaja. Then bangun je dari tidur terus pergi pantai. Dengan muka yang agak serabai , Hentam je Myra. 

Dalam pukul 12 lebih, kitaorang beransur pulang ke rumah masing-masing. Balik awal memandangkan hujan turun , so confirm2 lah takdapat jenjalan kat tepi pantai. Tapi still ada yang berani mati , mandi kat laut time hujan .Well done. 

Sampai di rumah dalam pukul 2:11 petang,letih sangat-sangat. Esok dah kena kerja (praktikal) . Come on, Myra. Lagi DUA MINGGU je lagi. TRY YOUR BEST. 

MY WISH : Harap-harap Myra final report dapat disiapkan dengan secepat yang boleh dan memperolehi keputusan yang cemerlang untuk PRAKTIKAL , Aamiin. -Thankyou for your dhua. Alhamdulilah. Syukran.

Sampai di sini sahaja untuk entry kali ini. Insyallah kita akan bertemu untuk entry seterusnya. Take care you oll. Thanks for read and landing here. :XX




No comments: