Awak usha blog saya yea ;)

Korek apa yang korang nak tahu



Hati Perempuan.

Duhai Perempuan, mengapa kita terlalu lemah? Myra selalu terfikir mengapalah perasaan perempuan itu selalu lembut dan tersentuh. Bukan kita tak pernah dengar, sekeras-keras hati perempuan, akan lembut juga. Kerana itu rasanya Allah jadikan ibu seorang perempuan.Jangan sentuh hati seorang perempuan tu,kalau tak betul-betul nakkannya. Hati perempuan lembut, lembut sangat. Sekali tersentuh akan berparut selamanya. Jangan sesekali kata cinta, kata rindu kalau tak betul-betul nak jadikannya permaisuri hati. Jangan cemarkan hati perempuan yang betul-betul tulus ikhlas merindui, mencintai & mengharapkan sesuatu dari lelaki. 


Ujar lelaki, wanita itu lemah
Ujar wanita, mereka adalah lembut.Antara Lemah dan Lembut. Terdapat besar perbezaannya
Namun ada yang tidak rela mengakuinyaKerana lembut, wanita tidak gemar perbalahan..
Kecuali jika terpaksa, lalu wanita pun diam. Diam seolah-olah menerima.Dalam diam, wanita gigih melaksanakan kewajipan. Sebab itu ada pepatah "HATI PEREMPUAN UMPAMA KERAK NASI, LETAK AIR AKAN LEMBUT JUGA" .

Dalam perhubungan juga ,First case perempuan memang senang JATUH CINTA. Bila seseorang perempuan itu frust, ada lelaki masuk jarum a.k.a mengurat. Memang cepat cair. Senang-senang dapat pengganti. Sebab itu cepat beralih arah. AWAS! Jangan terlalu memberi cinta dan harapan kepada perempuan.

Second case,Tak dinafikan, ramai perempuan bila difikirkan balik, memang PERLU benci dekat lelaki-lelaki yang suka sakitkan hati mereka and buat mereka menangis. Tapi SUSAH nak jumpa perempuan macam tu kan? Jahat macam pun lelaki tu buat kat perempuan tu, sakit mana pun hati perempuan tu, kecewa mana pun perempuan tu dengan perangai lelaki tu, susah nak tengok perempuan tu berpaling arah dari lelaki tersebut. 

Sebab hati perempuan tersangat lah lembut. Kenapa lelaki kerap melukakan hati seorang wanita? Kerana mereka tahu, sesakit mana pun hati perempuan itu dengan mereka, perempuan tersebut akan sentiasa membuka pintu hatinya untuk mereka. 

Kenapa lelaki kerap melukakan hati seorang wanita? Kerana hati wanita tersangatlah lembut! Lembut sangat-sangat seperti coklat cair. Tapi kelebihan ini lah yang selalu manusia mengambil kesempatan ke atasnya. Kerana mereka tahu yang hati wanita ini tersangatlah lembut, lelaki kerap menyakiti hati wanita.Mungkin lelaki akan kata pekara yang sebaliknya . "Alaa, perempuan pun sama" . Tapi kita sendiri tak dapat menghitung air mata yang keluar dari mata seorang perempuan pun tak akan mungkin akan mengeraskan hati yang terlalu lembut untuk dikeraskan

Pernahkah kita tertanya-tanya kenapa seorang wanita menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab  sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis.Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah,tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda. Seseorang perempuan itu mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana awak. Apabia dia menangis di hadapan awak,Apabila dia menangis kerana awak,Pandanglah matanya.Bolehkan awak rasa apa yg dia rasa? Pernahkan anda CUBA untuk memahami apa yg dia rasa? Dia menangis bukan kerana dia lemah. Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati.Dia menangis kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis di dalam hati. Kesedihan yg di rasainya menjadi semakin berat untuk di simpan.

Perempuan ni bila dah menangis sampai tertidur dan nanti bila bangun dia dah lupakan semua perkara yang buat dia sedih. Dia akan tetap bangun dan tersenyum menghadapi hari baru. 
HATI PEREMPUAN ITU SEBENARNYA BUKAN LEMAH, TAPI IA TERLALU LEMBUT :') 










So for the conclusion, jangan mengubah kelembutan hati seorang wanita itu kepada keras. Kerana  pasti akan ada rasa menyesal seumur hidup bila hati lembut itu dah bertukar menjadi keras :)

Thanks for landing and reading ,readers . xx


No comments: