Awak usha blog saya yea ;)

Korek apa yang korang nak tahu



kenapa tak puas hati?






hi kengkawan. Rasanya macam dah lama Myra takk UPDATE. Sorrylah, sebab kengkangan masa. Banyak yang berlaku sebanyak Myra tak update blog ni. Tapi yang Myra mampu buad hanya simpan dan terus simpan. Myra tak faham kenapa masih wujud manusia yang sentiasa tak puas hati. Memang setiap manusia dikurniakan sifat kesabaran. Tetapi, kesabaran itu is LIMITED EDITION. Ada tahapnya. Memang sakit dipendam, tapi pada siapa nak diluahkan. Hanya tunggu masa nak pulang ke rumah. Ouh my home sweet home, rindunyaa. Kat rumah lah kita boleh jadi tenang, Kalau di bandingkan dengan persekitaran luar. Tension, streess. Macam-macam lagi. Tapi semua itu tak semestinya kita dapat tunjukan secara fizikal atau dari erti kata yang lain, dari segi luaran. Mungkin sebab kita tak mampu..

Politeknik banyak mengajar Myra apa itu erti persahabatan.
Since Myra semester 1 hingga sekarang, semester 3. Pelbagai pekaran terjadi. Hidup ini bukan SEMUDAH yang kita sangka. Tak semua orang sukakan kita. Apa yang kita buad seringkali menjadi perhatian, tatapan orang lain . Mostly apa yang kita buad itu orang lain tak faham. Manusia memang susah difahami mahupun memahami. Kisah kita hanya kita sahaja yang tahu dan faham. Mereka hanya mampu menghakimi.



Kat sini , Myra bukan nak mendedahkan kesalah sesiapa. Tapi cukuplah masing-masing tahu kesilapan sendiri.Masing-masing dah besar. Jangan nak mengaibkan orang lain. sedangkan pekung didada BERBAU BUSUK. Allah itu MAHA ADIL. Apa yang kita buad, akan dibalas balik. SETIMPAL. Benci mana sekalipun kita terhadap sesorang itu, mungkin satu hari nanti orang itu juga yang kita akan cari. Memang betul kata ini "KAWAN SUSAH MEMANG SUSAH NAK CARI, TAPI KAWAN SENANG, SEKALI PETIK BERDUYUN YANG DATANG" . Kau menipu orang lain, nescaya satu saat kau pasti akan ditipu. Malah lebih teruk daripada kau menipu orang lain itu.


wasalam.

No comments: