Awak usha blog saya yea ;)

Korek apa yang korang nak tahu



favoritooH :)


.....................................................................................
SCIENTIST say not ME :
.....................................................................................
Para saintis tidak pasti kenapa kita seperti pergerakan begitu banyak, tetapi ada pasti banyak bukti anekdot untuk mencadangkan kita akan mendapat sepakan cantik besar daripada itu. Mungkin muzik penyegerakan, yang banyak kajian telah menunjukkan yang menyenangkan hati kedua-duanya telinga dan otak, dan pergerakan-pada dasarnya, tarian-boleh membentuk dua keseronokan bermain.

Muzik dikenali untuk merangsang keseronokan dan ganjaran bidang seperti korteks orbitofrontal, yang terletak di belakang mata seseorang, serta rantau otak tengah dipanggil striatum berkenaan dgn perut. Khususnya, jumlah pengaktifan dalam bidang-bidang perlawanan dengan berapa banyak kita menikmati lagu-lagu. Di samping itu, muzik mengaktifkan otak kecil, pada pangkal otak, yang terlibat dalam penyelarasan dan masa pergerakan.
..................................................................................
WHY, WHEN I DANCE I GET FUN?
..............................................................................
FIRSTLY, orang yang membuat spekulasi bahawa muzik dicipta melalui pergerakan berirama-fikir: mengetuk kaki anda. SECONDLY, ada ganjaran yang berkaitan dengan kawasan otak yang berkaitan dengan kawasan motor. THIRDLY bukti yang memuncak bahawa kita sensitif dan biasa dengan sistem pergerakan badan-badan lain, kerana kawasan otak yang sama diaktifkan apabila pergerakan tertentu kedua-duanya dibuat dan dipatuhi.

Muzik juga sebenarnya boleh memperbaiki kemahiran pergerakan anda dengan meningkatkan masa anda, penyelarasan dan irama. Ambil seni rakyat Brazil, capoeira-yang boleh menjadi tarian yang menyamar sebagai seni mempertahankan diri atau sebaliknya. Banyak bergerak dalam gaya pertempuran yang tari, diajar dan diamalkan, bersama-sama dengan muzik, membuat para peserta lebih cekap dan memberikan mereka keredaan dari muzik serta daripada melaksanakan gerakan.

FAKTA not AUTA :D
Menambah muzik dalam konteks ini boleh garisan nipis antara mesin membunuh dan mesin menari.

P/S: SO LETS GET DANCE,BABE..

No comments: